Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Sprawdź

r e k l a m a

Partner serwisu

Radialne kontra diagonalne

Podstawowa różnica między tymi oponami jest związana ze sposobem ułożenia warstw kordu. W diagonalnej nici kordu ułożone są skośnie – pod kątem od 30 do 45 stopni. Ponadto w tego typu oponach zawsze musi być zastosowana parzysta liczba warstw, czyli co najmniej dwie. W oponach radialnych nitki kordu biegną promieniowo, czyli są ułożone pod kątem prostym w stosunku do linii centralnej bieżnika. Ponadto w porównaniu do opon diagonalnych teoretycznie w radialnej mogłaby być zastosowana tylko jedna warstwa kordu.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

(Zapłać przelewem online: 3,69 z VAT)

Kup teraz

Nasi prenumeratorzy mogą czytać archiwum za darmo! Może lepiej kup prenumeratę?

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Zamów prenumeratę

r e k l a m a