Arbos 5000 – ma styl, innowacje i... kilka szczegółów do dopracowania
Arbos 5000 – ma styl, innowacje i... kilka szczegółów do dopracowania
Do 2020 roku włoska marka Arbos chce zdobyć 6 procent europejskiego rynku ciągników rolniczych równając się do takich marek jak Zetor, Valtra czy McCormick. Po kolejnych dwóch latach zamierza ten próg przekroczyć jeszcze o kilka procent stając się równorzędnym rywalem dla Deutz-Fahra, Kuboty czy Same. Celem nadrzędnym jest jednak osiągnięcie po dekadzie ponad 12-procentowego udziału w sprzedaży nowych traktorów w Europie i stanięcie w szranki z takimi tuzami techniki rolniczej, jak John Deere, New Holland, Massey Ferguson czy Fendt. Przepustką do zdobywania rynku mają być opracowane od podstaw ciągniki serii 5000. Nasza redakcja, jako jedna z niewielu, miała okazję przetestować je na polach położonych nieopodal fabryki Arbosa. Potencjał jest, choć niektóre ich elementy – naszym zdaniem – wymagają jeszcze dopracowania.