Kuhn jest jednym z największych producentów maszyn rolniczych na świecie. Jest też największym pracodawcą we francuskim sektorze maszyn rolniczych zatrudniając ponad 3000 osób. Koncern Bucher Industries, do którego należy Kuhn, podjął decyzję o tymczasowym wstrzymaniu produkcji we wszystkich zakładach we Francji. W ten sposób koncern zaangażował się w działania, mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Ten krok był podyktowany również tym, że największy zakład, a zarazem siedziba główna firmy Kuhn, mieści się w Saverne w regionie Grand Est, który jest obecnie jednym z najbardziej dotkniętych koronawirusem obszarów Francji. Firma podaje, że inne działania typu dostawa maszyn i części zamiennych oraz obsługa klienta nadal są prowadzone. Wznowienie produkcji planowane jest na 1 kwietnia. Ta data nie jest jednak taka pewna. Wszystko będzie zależało od dalszego rozwoju pandemii.
Trzy tygodnie przestoju w Harsewinkel…
W ostatnim tygodniu marca firma
Claas rozpoczęła proces wygaszania
produkcji w Harsewinkel
w Niemczech. To największy zakład
tego niemieckiego producenta.
Zatrudnia 3500 osób i dotychczas
pracował całą dobę produkując co
20 minut nowy kombajn zbożowy.
Ale ciągłe rozprzestrzenianie się
koronawirusa i rosnące ograniczenia
w łańcuchu dostaw spowodowały,
że Claas zdecydował się zatrzymać
montaż na okres trzech
tygodni tj. do 17 kwietnia. Firma
zawarła porozumienie z pracownikami
produkcyjnymi w sprawie
rekompensat i pracy krótkoterminowej.
Z Harsewinkel nadal prowadzona
jest wysyłka maszyn i podzespołów.
Realizowane jest również
sprawdzanie sprzętu przed wysyłką.
Ponadto – jak podkreśla Claas
– mimo przestoju w produkcji, zamówienia
rolników powinny być
w pełni zrealizowane, wszak poza
zasobami w fabryce, spora część
maszyn znajduje się na placach
i magazynach dealerów. Bez większych
utrudnień prowadzona jest
też dostawa części zamiennych.
…i dwa tygodnie w zakładach CNH Industrial
Aby zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu
się koronawirusa, dwutygodniowe
wstrzymanie produkcji
w swoich fabrykach zapowiedział
koncern CNH Industrial. Już w zeszłym
tygodniu informowaliśmy
o wstrzymaniu pracy fabryki we
włoskim Jesi. Teraz takie same kroki
podjęto w stosunku do zakładu
ciągników New Hollanda w Basildon
w Anglii oraz ciągników Steyr
i Case IH w Sankt Valentin w Austrii.
Dwutygodniowa przerwa ma
obowiązywać także w fabryce kombajnów
zbożowych oraz sieczkarń
do kukurydzy w Zedelgem w Belgii.
Jeżeli chodzi o zakłady produkujące silniki czy przekładnie, to produkcja jest kontynuowana, choć w mniejszym zakresie, aby zapewnić ciągłość dostaw do zakładów produkcyjnych zlokalizowanych poza Europą, które nadal działają. Na czas przestoju zakładów zostanie w nich przeprowadzone kompleksowe czyszczenie i dezynfekcja. Koncern CNH Industrial podkreśla, że podjęcie decyzji o tymczasowym zamknięciu europejskich zakładów sprzętu rolniczego miało związek również z zakłóceniami w łańcuchu dostaw, które nie pozwalały na wydajne działanie fabryk. Dla użytkowników ciągników i maszyn marki New Holland, Case IH i Steyr istotne jest to, że europejskie magazyny części zamiennych tych marek nadal pozostają otwarte, tak jak większość punktów dealerskich.
Hubertus Mühlhäuser nie jest już dyrektorem generalnym CNH Industrial (New Holland, Case IH, Steyr). Na własną prośbę ustąpił ze stanowiska. Tymczasowo jego zadania przejęła Suzanne Heywood, która będzie stała na czele koncernu, do czasu wyłonienia nowego dyrektora generalnego.
To zaskakująca decyzja, która pojawiła się w niezwykle trudnym dla CNH Industrial okresie, kiedy koncern, tak jak inne tego typu firmy, mierzy się ze skutkami koronawirusa. Hubertus Mühlhäuser nie podał przyczyny rezygnacji. W CNH Industrial pełnił funkcję dyrektora generalnego przez ostatnich 19 miesięcy. Co wiemy o Suzanne Heywood? Urodziła się w 1969 roku w Wielkiej Brytanii. Jest absolwentem Uniwersytetów w Oxford i Cambridge. Dotychczas była dyrektorem zarządzającym koncernu Exor, największego akcjonariusza CNH Industrial, który należy do rodziny Agnelli. Wcześniej pracowała w amerykańskiej spółce McKinsey & Company, zajmującej się doradztwem w zakresie zarządzania strategicznego. Pracę zawodową zaczynała jako urzędnik w HM Treasury. Jak poinformowała, na razie pięcioletnia strategia grupy opracowana pod kierownictwem Hubertusa Mühlhäusera realizowana do 2024 roku związana m.in. ze zróżnicowaniem marek ciągników Case IH, New Holland i Steyr, nie ulega zmianie.
Przemysław Staniszewski
Agco ma problemy z dostawami części
Niedawno opublikowano informację o sytuacji
w koncernie AGCO (Massey Ferguson,
Fendt, Valtra,). Od 17 marca nie pracuje fabryka
ciągników Massey Fergusona w Beauvais
we Francji, a 25 marca zawieszono
produkcję w niemieckich zakładach Fendta
w Marktoberdorfie i Asbach-Bäumenheim.
Przyczyną jest brak ciągłości dostaw od
kooperantów części i podzespołów. Niebawem
– jak zapowiada koncern – mogą stanąć
także inne fabryki AGCO rozlokowane
na świecie. Jednocześnie koncern podaje,
że zawiesił cele ustalone na pierwszy kwartał
tego roku dotyczące wielkości sprzedaży
i zysków koncernu. Na podobny krok zdecydował
się też John Deere.
Przemysław Staniszewski