Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Sprawdź

Serwis poinformuje rolnika o zbliżającej się awarii i zdalnie pomoże ją usunąć

Data publikacji 13.05.2020r.

Firma John Deere opracowała program, który jest w stanie przewidzieć, co i kiedy zepsuje się w ciągniku. Dzięki niemu można z wyprzedzeniem zamówić części i zaplanować naprawę. Z kolei Case IH testuje gogle rozszerzonej rzeczywistości z wbudowanym procesorem, kamerami, mikrofonem i głośnikami, które pozwalają zdalnie pokierować rolnika w trakcie wykonywania naprawy. Dzięki nim serwisanci nie będą musieli już zajeżdżać do gospodarstwa.

Program John Deere’a nazywa się Expert Alerts. Powstał w 2017 roku. Działa tak, że zdalnie, dzięki telematyce, monitoruje parametry pracy poszczególnych podzespołów w ciągniku i określa trend zużycia części. Kontrolę nad programem mają inżynierowie w fabryce w Mannhaim w Niemczech i Waterloo w USA, którzy – gdy wiedzą, że dojdzie do awarii i co się zepsuje – przekazują tę informację dalej do lokalnych serwisów, którym podlega dany traktor, podając jednocześnie, o który model chodzi i gdzie się znajduje.

– Cały czas staramy się udoskonalać program Expert Alerts – mówi Piotr Grabiński, pracujący w fabryce John Deere’a w niemieckim Mannheim. – W tym celu uruchomiliśmy specjalne centrum wyposażone w najnowocześniejsze technologie. Znajdują się w nim np. 65-calowe ekrany, które wskazują, gdzie aktualnie poruszają się monitorowane przez nas ciągniki i jaki jest ich stan techniczny, uwzględniając wszystkie alerty z ostatnich pięciu dni. Codziennie rano rewidujemy mapę maszyn, aby sprawdzić, czy mamy jakieś nowe kody błędów, które mogą oznaczać nowe tryby awarii lub nowy rodzaj awarii. K...

Pozostało 77% artykułu.
Więcej przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.

Masz już prenumeratę lub dostęp?

Możesz już teraz kupić dostęp do wszystkich treści lub do wybranego artykułu

Kup dostęp Kup ten artykuł za 3,69 zł Kup ten artykuł za 0 złpo wyrażeniu zgód

Zobacz także