Ciągniki Fendt mogą być prowadzone automatycznie po polu z wykorzystaniem nawigacji satelitarnej GPS. Pozwala na to system VarioGuide. Teraz mogą też automatycznie nawracać. A takie możliwości daje funkcja Fendt TI Headland.
– Z nową funkcją zawracanie na uwrociu wykonywane jest automatycznie, a to – jak mówi Rafał Mikołajczak, specjalista ds. ciągników Fendt – pozwala na niezwykle precyzyjne wykonywanie tego manewru, przy zachowaniu stałej szerokości uwrocia. Ten manewr zawsze wykonywany jest w odpowiednim momencie. Użytkownik nie musi też decydować, kiedy załączyć nawigację. Wszystko dzieje się w automacie. Takie rozwiązanie po wielu godzinach pracy i zmęczeniu staje się bezcenne, bo minimalizuje bezproduktywną pracę i zużycie paliwa.
Funkcja Fendt TI Headland działa w trybie manualnym, który pozwala na automatyczne zawracanie z prowadzeniem na kolejną odpowiednią ścieżkę, ale z ręcznym załączaniem poprzez Varioterminal lub sekwencję VariotronicTI automatic. Działa też w trybie automatycznym z ustawionymi granicami uwrocia i obliczaniem wszystkich zakrętów dla całego pola na podstawie kształtu jego granicy i szerokości uwrocia oraz promienia skrętu narzędzia.
System, oprócz fabrycznej instalacji, dostępny jest również, jako doposażenie dla ciągników w wersji ProfiPlus wyposażonych w system prowadzenia równoległego VarioGuide z odbiornikiem NovAtel lub Trimble. Jego dodatkową możliwością jest zarejestrowanie nawrotów i przeniesienie danych do innego ciągnika nieposiadającego funkcji Fendt TI Headland. Odbywa się to w ramach funkcji Single Contour, wedle której wszystkie ścieżki przejazdowe są tworzone jako nieskończone linie konturowe. Aby to było możliwe, niezbędna jest funkcja Contour Segment umożliwiająca jednoczesne korzystanie z różnych torów przejazdu.
Przemysław Staniszewski