Po dwóch latach intensywnych badań i testów firma Alliance Tire Group zaprezentowała innowacyjne opony Agri Star II z technologią SLT (Stratified Layer Technology), które – mówiąc wprost – przy 40-procentowym zużyciu, pracują jakby dopiero co wyjechały z fabryki.
Gdy opona jest nowa, jej przyczepność zapewnia górna warstwa z wysokimi klockami bieżnika. A po ich 40-procentowym zużyciu, w oponach Agri Star II pracę rozpoczyna dolna warstwa. Wtedy bieżnik zmienia swoją geometrię i ze względu na profil dolnej warstwy o zróżnicowanych kątach, klocki bieżnika stają się po prostu szersze i bardziej zakrzywione. W ten sposób zredukowana przez zużycie warstwa antypoślizgowa jest kompensowana przez większą powierzchnię styku opony.
W nowych oponach Alliance zastosowano materiały i komponenty wyjątkowo wysokiej jakości. Zastosowano m.in. tereftalan polietylenu, który pełni funkcję wzmocnienia opon. Zamiast często wykorzystywanego nylonu wybrano poliester, jako wytrzymały materiał osnowy i opasania. Gwarantuje on to, że opony są „stale okrągłe” i utrzymują kształt nawet po wielu latach pracy. Poliester pomaga też uniknąć tymczasowych zniekształceń bieżnika, które mogą wystąpić w przypadku osnów nylonowych związanych z gromadzeniem ciepła po ciężkiej pracy podczas przestoju ciągnika w nocy. W oponach Agri Star II zwiększono także objętość gumy w centralnej części nakładających się bloków bieżnika. Dodatkowa ilość materiału zapewnia większą sztywność i mniejsze zużycie przy jednoczesnej poprawie komfortu jazdy po drogach. Klasa prędkości D gwarantuje uzyskanie nawet 65 km/h.
Przemysław Staniszewski