Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Sprawdź

r e k l a m a

Partner serwisu

Dobra passa Mlekovity trwa

Data publikacji 15.07.2020r.

Pierwsze półrocze 2020 r. – mimo zawirowań rynkowych wywołanych pandemią Covid-19 – zakończyło się dla firmy Mlekovita ogromnym sukcesem, który znacznie przerósł cele założone na ten okres.

Dzięki najwyższej jakości oferowanych produktów, skutecznemu zarządzaniu i codziennej ciężkiej pracy rolników – dostawców mleka oraz pracowników całej Grupy Mlekovita, przychody firmy w pierwszej połowie roku zbliżyły się do poziomu 3 mld zł. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku dynamika sprzedaży w pierwszej połowie 2020 r. wzrosła o ok. 13%. Na ten wynik składa się także wyjątkowa aktywność eksportowa, która pozwoliła osiągnąć wartość sprzedaży bliską 1 mld zł i dynamikę sprzedaży na poziomie 21% (porównując pierwsze sześć miesięcy 2020 r. do tego samego okresu 2019 r.).

Co ważne, nawet w dobie kryzysu branża mleczarska i spożywcza ewoluują i aby budować i utrzymywać silną markę, trzeba sprostać kolejnym wyzwaniom. Technologie w mleczarstwie muszą zatem iść w parze z coraz bardziej innowacyjnymi, ale również trudnymi realiami zmieniającego się – także w sposób nieprzewidywalny – świata. Jednym z fundamentalnych kroków w tym kierunku są inwestycje – nieodłączny element metodycznego rozwoju. Dzięki nim możliwe jest rozszerzanie asortymentu nie tylko o nowe warianty znanych i lubianych, w tym topowych produktów marki Mlekovita, ale również zaoferowanie klientom w kraju i poza jego granicami zupełnie nowych wyrobów, dotąd nieobecnych na rynku mleczarskim i spożywczym lub nieprodukowanych w Polsce. Tylko w pierwszej połowie 2020 r., w której rozwój rynku i wielu firm został zahamowany przez pandemię, Mlekovita wydała na inwestycje już ponad 26 mln zł, w tym w rozbudowę zakładów i linii produkcyjnych w całej Grupie, a także na inwestycje z zakresu ochrony środowiska czy CSR.

Wzrost dynamiki w strefie mleka pozwolił w okresie od stycznia do czerwca 2020 r. osiągnąć rekordowy poziom 1,3 mld litrów skupionego mleka. To zdecydowanie wpływa na możliwości rozwoju asortymentu i pomaga w podjęciu decyzji o kolejnych inwestycjach w rozwój zakładów Grupy Mlekovita. Dzięki wszystkim tym czynnikom, Mlekovita może sprawnie odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów.

Rok 2020 przyniósł niespodziewane zawirowania w gospodarce w skali globalnej, które odbiły się na wszystkich branżach. Mlekovita wyszła jednak z tej sytuacji obronną ręką. – Wyniki pierwszej połowy roku pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość i zakładać zwieńczenie roku z kolejnym ogromnym sukcesem finansowym. W 2017 roku za historyczny sukces uznaliśmy przekroczenie po raz pierwszy granicy 4 miliardów złotych przychodów, już po 2 latach cieszyliśmy się z następnego rekordu, o ponad miliard większego. Dotychczas nasze przychody rok do roku rosły o ok. 10% – czyli pięciokrotnie szybciej niż rynek. W 2020, mimo trudnego roku, wyniki zapowiadają się dużo lepiej i wszystko wskazuje na to, że próg 6 mld zł przychodu osiągniemy szybciej, niż planowaliśmy – mówi prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

r e k l a m a

r e k l a m a

Zobacz także

r e k l a m a