Procedura badawcza obejmowała nie tylko wielokrotne testy wydajności na polu. Opony badano także pod kątem wydajności na drodze przy zastosowaniu cykli transportowych DLG PowerMix. Próby przeprowadzono w warunkach pełnego i częściowego obciążenia na odcinku testowym długości 36 km – na terenie płaskim i nachylonym. DLG podsumowując badania poinformował, że opony TractorMaster wykazały najniższe opory toczenia i niski stopień poślizgu na odcinkach pochyłych. Natomiast na polu z oponami TractorMaster traktor wykonywał pracę o około 3 proc. szybciej, niż gdy poruszał się na porównywalnych oponach wzorcowych. Finalnie zliczono, że ten sam traktor, w tych samych warunkach, mając zamontowane ogumienie TractorMaster spalał o 3 procent paliwa mniej. Z czego to wynika?
– Z unikatowej konstrukcji opon – twierdzi firma Continental. – Podobnie jak opony samochodowe, tak i opony do ciągników rolniczych TractorMaster zostały wyposażone w elastyczny karkas N.flex i stopkę ze stalową drutówką o przekroju prostokątnym, wykonaną z jednego kawałka drutu nawiniętego jak nić na szpulę. Dodatkowo te opony wyposażyliśmy w technologię d.fine, dzięki której mają większą o 5 procent powierzchnię klocków bieżnika, co wpływa na wydłużenie ich żywotności. Materiał karkasu wykonaliśmy z rozciągliwego nylonu, a to zapewnia tym oponom stabilność wymiarową i odporność na uderzenia. Ponadto, specjalna konstrukcja stopki gwarantuje dobrą charakterystykę ugięcia w ścianach bocznych, co minimalizuje zagęszczenie gleby, a tym samym sprzyja jej trwałej ochronie.
Podobnie jak standardowe opony Continentala – serii Tractor70 i Tractor85 – również TractorMaster są produkowane w portugalskim mieście Lousado, czyli w tym samym zakładzie, w którym produkowane są opony UHP do samochodów osobowych.
Przemysław Staniszewski