Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Sprawdź

r e k l a m a

Partner serwisu

Test DLG: z oponą TractorMaster traktor spala o 3 procent paliwa mniej

Data publikacji 16.09.2020r.

Niemieckie Towarzystwo Rolnicze DLG przetestowało w ramach serii „Performance Review in Premium Class” opony klasy premium. Zwycięzcą testu zostały opony Continental TractorMaster.

Procedura badawcza obejmowała nie tylko wielokrotne testy wydajności na polu. Opony badano także pod kątem wydajności na drodze przy zastosowaniu cykli transportowych DLG PowerMix. Próby przeprowadzono w warunkach pełnego i częściowego obciążenia na odcinku testowym długości 36 km – na terenie płaskim i nachylonym. DLG podsumowując badania poinformował, że opony TractorMaster wykazały najniższe opory toczenia i niski stopień poślizgu na odcinkach pochyłych. Natomiast na polu z oponami TractorMaster traktor wykonywał pracę o około 3 proc. szybciej, niż gdy poruszał się na porównywalnych oponach wzorcowych. Finalnie zliczono, że ten sam traktor, w tych samych warunkach, mając zamontowane ogumienie TractorMaster spalał o 3 procent paliwa mniej. Z czego to wynika?

– Z unikatowej konstrukcji opon – twierdzi firma Continental. – Podobnie jak opony samochodowe, tak i opony do ciągników rolniczych TractorMaster zostały wyposażone w elastyczny karkas N.flex i stopkę ze stalową drutówką o przekroju prostokątnym, wykonaną z jednego kawałka drutu nawiniętego jak nić na szpulę. Dodatkowo te opony wyposażyliśmy w technologię d.fine, dzięki której mają większą o 5 procent powierzchnię klocków bieżnika, co wpływa na wydłużenie ich żywotności. Materiał karkasu wykonaliśmy z rozciągliwego nylonu, a to zapewnia tym oponom stabilność wymiarową i odporność na uderzenia. Ponadto, specjalna konstrukcja stopki gwarantuje dobrą charakterystykę ugięcia w ścianach bocznych, co minimalizuje zagęszczenie gleby, a tym samym sprzyja jej trwałej ochronie.

Podobnie jak standardowe opony Continentala – serii Tractor70 i Tractor85 – również TractorMaster są produkowane w portugalskim mieście Lousado, czyli w tym samym zakładzie, w którym produkowane są opony UHP do samochodów osobowych.

Przemysław Staniszewski

r e k l a m a

r e k l a m a

Zobacz także

r e k l a m a