Nowe maszyny powstały
na bazie modeli SelfLine 4.0 System 500+ 2519. Mają tę samą pojemność 19, 22 i 25 m3 i te same wymiary. Są jednak tańsze, a to dlatego, że napędzane są mniejszymi czterocylindrowymi silnikami Volvo o pojemności 5,1–litra i mocy 218 koni. W modelach System 500+ siłę napędową stanowią silniki 6-cylindrowe Volvo generujące 252 KM. Jakie są jeszcze różnice?– Posiadają inne ogumienie, przez co są trochę niższe, a przede wszystkim są przystosowane do rozwijania prędkości do 25 km/h. Paszowozy System 500+ mogą poruszać się szybciej, bo nawet 40 km/h – podaje producent. – Standardem są w nich cztery koła skrętne, pneumatyczne zawieszenie oraz automatyczny system wyłączania ślimaków na koniec zaprogramowanego czasu mieszania lub po wydaniu zaprogramowanej ilości paszy. Te paszowozy są przystosowane do karmienia 300 krów.
r e k l a m a
Wraz z nowymi maszynami
do pięciu wzrasta typoszereg samojezdnych wozów paszowych marki Siloking. Wozy SelfLine 4.0 System 300+ 2519 będą pozycjonowane między modelami Compact i Premium. Nowe maszyny wpisują się w strategię "Best of Five" (Najlepsze z Pięciu), dzięki której udało się wydłużyć żywotność maszyn z 10 000 do 15 000 godzin pracy. Jak to możliwe?– To zasługa wprowadzonych ulepszeń – wyjaśnia Sascha Behrend, kierownik sprzedaży Silokinga. – Zwiększyliśmy grubość ścian zbiornika i zastosowaliśmy stal kwasoodporną. Zastosowaliśmy bardziej wytrzymały przenośnik załadowczy oraz odporniejszy na uszkodzenia wysokowydajny frez. Wprowadziliśmy w maszynach również rozwiązania przerywające proces mieszania po wykonaniu określonego zadania oraz system redukujący obroty silnika na biegu jałowym.
Siloking podaje, że wraz z nowym wozem hodowca bezpłatnie otrzyma system ważenia Siloking Data polegający na bezprzewodowym przesyłaniu danych między terminalami, gdzie jeden może być zamocowany np. w ładowarce. Ponadto maszyna może współgrać z systemem telematycznym, pozwalającym na przesyłanie do biura wszystkich informacji o maszynie i wykonanym zadaniu m.in. czasie pracy, przejechanej trasie, zużyciu paliwa, pobranych komponentach i ilości sporządzonej dawki.
Wozy Siloking są sprzedawane w Polsce pod marką Sano.