Analizie wyników poświęcona była konferencja prasowa online, na której wnioski prezentował Mariusz Grab, prezes zarządu Grupy Azoty S.A. oraz Wiktor Cwynar, dyrektor departamentu korporacyjnego kontrolingu Grupy Azoty.
– Cieszy nas stabilność kluczowego segmentu nawozowego, w którym zwiększyliśmy sprzedaż i utrzymaliśmy wysoką, kilkunastoprocentową marżę EBITDA, co zawdzięczamy relatywnie niskim cenom gazu. Pozostałe segmenty pozostają pod silnym wpływem rozwoju pandemii, która przyczyniła się do zerowej marży w segmencie chemii i ujemnej marży w segmencie tworzyw i ta sytuacja może się utrzymać do czasu, kiedy kluczowe światowe gospodarki powrócą na ścieżkę wzrostu gospodarczego. Zdajemy sobie sprawę, że nie da się przewidzieć dalszego rozwoju pandemii, a więc i konsekwencji szeregu ograniczeń w przestrzeni społecznej i gospodarczej – powiedział Mariusz Grab, prezes zarządu Grupy Azoty S.A.
Z wypowiedzi prezesa wynika, że segment nawozowy okazał się najbardziej stabilny i odporny na rozwój pandemii. W wyniku działania konkurencji, ceny nawozów, zarówno azotowych, jak i wieloskładnikowych, były niższe, porównując do ubiegłego roku. Wyjątkiem jest Compo Expert, gdzie ceny większości produktów specjalistycznych były wyższe. Sprzyjała temu przyjęta strategia marketingowa oraz słabsze notowania PLN w relacji do USD i EUR. Jak informował Wiktor Cwynar – są rynkowe wyzwania i wpływ na rynek produktów importowanych, jak np. RSM-u przyjeżdżającego z Litwy, czy mocznika z Iranu. Grupa Azoty jest optymistycznie nastawiona do wyników w segmencie nawozów w kolejnych miesiącach.