Marko Borwieck związany jest z marką John Deere od 2001 r., gdy dołączył do działu marketingu zakładu w Zweibruecken. W 2002 r. przeszedł do John Deere International, gdzie jako Sales Representative, współpracował z oddziałami w całej Europie, w tym w Polsce, awansując do rangi Territory Managera, a następnie Country Managera na rynki duński i szwedzki. W ramach swoich zadań odpowiadał m.in. za implementację strategii „Dealer Jutra” w Polsce. Od listopada 2018 r. pełnił funkcję Used Equipment Managera na cały Region 2, obejmujący Europę, Afrykę Północną, WNP oraz Bliski i Środkowy Wschód. Największym zadaniem stojącym przed nowym prezesem będzie konsolidacja sieci dealerskiej wedle najnowszej strategii amerykańskiego producenta.
Mirosław Leszczyński jest absolwentem Wyższej Szkoły Morskiej (obecnie Uniwersytetu Morskiego) w Gdyni. Po zakończeniu studiów był członkiem załogi legendarnego pasażerskiego liniowca transatlantyckiego Stefan Batory, na początku w randze asystenta intendenta, a później ochmistrza. Przez kolejnych kilka lat pracował jako hotel manager na statkach pasażerskich na Karaibach. Potem wyjechał do USA, gdzie pracował jako kierowca ciężarówki firmy kurierskiej UPS, rozwożącej przesyłki po Manhattanie w Nowym Jorku. Po kilku latach postanowił wrócić do Polski, gdzie otrzymał zadanie stworzenia sieci dealerskiej firmy kurierskiej Masterlink, która została potem przejęta przez światowego potentata w branży kurierskiej – francuską firmę GeoPost/DPD. W 2005 roku stanął na czele struktur John Deere Polska. Symbolem jego sukcesu było otwarcie w 2012 r. nowoczesnej siedziby John Deere Polska w Tarnowie Podgórnym oraz stworzenie w Poznaniu Centrum Usług Biznesowych, które zajmuje się globalną obsługą finansowo-księgową fabryk i oddziałów firmy John Deere.
– Już dwa lata temu podjąłem decyzję o odejściu z John Deere Polska. Przez te dwa lata starałem się wprowadzać stopniowe zmiany, aby jak najlepiej przygotować firmę na działanie pod nowym kierownictwem, które będzie miało za zadanie wdrożyć w życie założenia nowej strategii regionalnej – komentuje Mirosław Leszczyński. – Uważam, że teraz jest najlepszy moment na zmianę lidera, kiedy firma przygotowuje się na zmiany, których ewolucyjne wdrożenie zajmie kilka lat.
Po zakończeniu pracy Mirosław Leszczyński wraz z żoną Anną wrócą do rodzinnej Gdyni, gdzie zamierzają spędzić więcej czasu z rodziną, przyjaciółmi z lat studenckich, a także oddawać się pasji wypraw rowerowych i podróżowaniu po świecie.
Przemysław Staniszewski