Skarga na przetarg organizowany przez gminę
YWedług ustawy o gospodarce nieruchomościami (art. 40 ust. 5 ustawy) uczestnik przetargu może, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego lub doręczenia zawiadomienia o wyniku przetargu pisemnego, zaskarżyć czynności związane z jego przeprowadzeniem.
Jeżeli brał Pan udział w przetargu organizowanym przez gminę, może Pan zaskarżyć czynności z nim związane do wójta (burmistrza, prezydenta miasta). W przypadku wniesienia skargi organ wstrzymuje czynności związane ze zbyciem nieruchomości. Wynika to z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (§ 11). Wójt (burmistrz, prezydent miasta) rozpatruje skargę w terminie 7 dni od daty jej otrzymania. Może uznać skargę za zasadną i nakazać powtórzenie czynności przetargowych lub unieważnić przetarg albo uznać skargę za niezasadną. Po rozpatrzeniu skargi skarżący zostanie powiadomiony o decyzji. Informację o sposobie rozstrzygnięcia skargi umieszcza się też niezwłocznie na okres co najmniej 7 dni w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywiesza w siedzibie urzędu.