Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Sprawdź

r e k l a m a

Partner serwisu

<strong>Dobro wszystkich stron</strong>

Data publikacji 08.01.2021r.

W numerze 51–52/2020 przedstawiliśmy historię naszego Czytelnika z miejscowości Wabcz w powiecie chełmińskim. Jest on posiadaczem 31-letniego kombajnu New Holland Clayson 8080. Maszyna mimo swoich lat świetnie sobie radzi z młóceniem zboża. Podczas sezonu pracuje na areale kilkudziesięciu hektarów. W 2019 r. doszło do poważnej usterki. Pękł wałek, który przekazywał moment obrotowy na zespół młócący. Na wałku zamontowane było także koło pasowe, które odpowiadało za napęd poszczególnych elementów maszyny. Paweł Ostrowski udał się do pobliskiego sklepu z częściami zamiennymi do maszyn rolniczych. Okazało się, że dosyć nietypowych ze względu na model kombajnu części nie ma, ale można je sprowadzić. Po ich zamontowaniu w kombajnie udało się dokończyć żniwa. Koszt wałka wyniósł 890 zł a koła pasowego 2 845 zł. Problem pojawił się przed żniwami w 2020 r. Podczas przygotowywania maszyny do sezonu rolnik zauważył pęknięcia na kole pasowym. Wystąpiły też wżery rdzy. Uwidoczniły się również pęknięcia na kanale smarnym. Wałek i koło zostały zdemontowane, a do sprzedawcy złożona reklamacja. Dostawca części uznał reklamację wałka. Wykonany został on na nowo, a ta na koło została odrzucona. Rolnik uznał, że nie słusznie. To niewłaściwy wałek mógł doprowadzić do drgań, które spowodowały uszkodzenie koła pasowego. Dostawca części twierdził, że koło zostało uszkodzone poprzez nieodpowiedni montaż.
W naszej publikacji nie podaliśmy nazwy dostawcy części. To bardzo znana firma specjalizująca się także w ich produkcji. Pytania o przyczyny odrzucenia reklamacji złożonej przez Pawła Ostrowskiego wysłaliśmy do działu marketingu owej firmy. Bardzo uprzejmie nas poinformowano, że sprawa zostanie zbadana, a wyjaśnienia zostaną nam dostarczone. Bez stanowiska drugiej strony nie mogliśmy upublicznić nazwy firmy. Rolnik zadzwonił do nas i poinformował, że pieniądze za koło zostaną mu zwrócone. Dział marketingu zaś zapewnił nas, że sprawa została rozwiązana dla dobra wszystkich stron – sprzedawcy, dostawcy i rolnika.

Tomasz Ślęzak

r e k l a m a

r e k l a m a

Zobacz także

r e k l a m a