MLEKOVITA stawia na produkcję przyjazną środowisku
Świadectwem efektywności energetycznej, w tym uzyskanych oszczędności energii w różnego rodzaju inwestycjach, są pomyślne wyniki audytów potwierdzone certyfikatami, m.in. największych firm certyfikujących na świecie, takich jak TÜV SÜD.
W zakładach Mlekovity wdrożony jest także system selektywnej zbiórki odpadów, które następnie przekazywane są uprawnionym odbiorcom. Tylko w 2020 r. zebrano blisko 2700 ton odpadów segregowanych, w tym blisko 1300 ton makulatury.
Mlekovita wdraża także proekologiczne podejście do pakowania produktów. Przejawia się ono ograniczaniem ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem. Pozwala to firmie redukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.
Efektem starań prośrodowiskowych Mlekovity jest też rozwój asortymentu w dynamicznie rozwijającej się na rynku kategorii produktów ekologicznych. W portfolio firmy znaleźć można już kilkanaście produktów z unijnym logo Rolnictwa Ekologicznego. Potwierdza ono, że oznaczone nim produkty pochodzą z surowca z gospodarstwa ekologicznego, które spełnia określone wymogi – m. in. nie używa środków chemicznych, sztucznych nawozów i pasz. W linii BIO Ekologiczne firma oferuje m.in. mleko świeże i UHT, masło, jogurt naturalny, kefir oraz sery.