Nowa funkcja będzie dostępna od lata tego roku. Działa tak, że automatycznie aktywuje hamulce pneumatyczne przyczepy, gdy tylko przy ciągniku powstaną krytyczne siły spychania. System działa w oparciu o dane rejestrowane na czujnikach przekładni, monitorując momenty hamujące silnika i siły spychania w układzie napędowym.
Możliwości wykorzystania funkcji jest kilka. Uruchamia się ona automatycznie przy maksymalnym zwalnianiu zestawem w celu zmniejszenia prędkości jazdy i zapewnieniu bezpiecznej pozycji zestawu ciągnik-przyczepa. Również w przypadku wykrycia krytycznych sił pchania przyczepa jest automatycznie wyhamowana, aby nie dopuścić do efektu pchania ciągnika przez przyczepę. Również operator może sam załączać funkcję wzmacniając efekt hamowania zespołu maszyn pociągając do tyłu w trybie automatycznym joystick wielofunkcyjny. Siła hamowania wzrasta wówczas poprzez redukcję przełożenia przekładni i zwiększenie prędkości obrotowej silnika aż do obrotów nominalnych. Z funkcji można korzystać także przy aktywnym tempomacie, ale tylko do prędkości 20 km/h. W takim przypadku funkcja wspomaga utrzymywanie wartości na tempomacie poprzez aktywację hamulców. Automatyczny hamulec wspomaga również cofanie z przyczepami lub prasami. Hamowanie rozpoczyna się wtedy, gdy tylko operator zainicjuje zmianę kierunku jazdy za pomocą dźwigni rewersu lub przycisku na joysticku wielofunkcyjnym.