Czujniki NIR będący częścią systemu NutriSense będą dostępne w największych okrętach żniwnych New Hollanda – modelach CX7, CX8 i CR. Montowane będą przy przenośniku ziarnowym i oprócz oceny zawartości składników typu białko czy skrobia, ocenią wilgotność ziarna. Pozyskane informacje – jak podaje producent – będą pomocne przy podejmowaniu decyzji, jak i gdzie ziarno ma być przechowywane. A znając zawartość białka będzie można podjąć decyzję czy zboże przeznaczyć do celów konsumpcyjnych czy na paszę dla zwierząt. Z kolei informacja o zawartości skrobi np. w pszenicy, będzie mówiła o przydatności ziarna na bioetanol. Uzyskanie informacji może być przydatne również podczas obliczania dawek nawozu w kolejnym sezonie, co pozwala zoptymalizować np. nawożenie azotowe.
Jak działa czujnik NIR? Nakierowuje na ziarno światło w paśmie bliskiej podczerwieni wykrywając jednocześnie światło odbite w postaci fal o różnej długości, zależnej od zawartości składników odżywczych. Pozyskane dane kierowane są do komputera, który analizuje odbite promieniowanie pod kątem długości fal właściwych dla danych składników. System jest zintegrowany z portalem MyPLM Connect, dzięki czemu rolnik może mieć podgląd poziomu składników odżywczych z dowolnego miejsca wykorzystując aplikację MyPLN Connect Farm zainstalowaną np. na smartfonie.
– Strategia marki New Holland polega na integracji technologii cyfrowych, aby umożliwić prowadzenie gospodarstw rolnych w sposób inteligentny i zintegrowany dzięki łatwym w obsłudze rozwiązaniom – mówi Eduardo Nicz, New Holland Agriculture PLM Product Marketing Global. – System NutriSense jest doskonałym przykładem takiego rozwiązania, bo pozwala rolnikom uzyskać szczegółowe dane agronomiczne zebrane przez kombajn podczas prac polowych. Dzięki temu mogą efektywniej stosować nawożenie i sprzedawać zebrane plony po wyższych cenach.