Dziękuję administracji rządowej, samorządom, mediom, rolnikom, pracownikom oraz przede wszystkim konsumentom.
Gratuluję wszystkim jego uczestnikom, gdyż trzeba wiedzieć, że branża mleczarska jest bardzo trudna i wymagająca, mamy trudny rok. Cieszę się że MLEKOVITA rośnie w siłę, jest motorem napędowym i wzorem dla rynku. Dbamy nie tylko o ekonomikę, ale przede wszystkim o zdrowie społeczeństwa w kraju i za granicą. Wygrywamy nie tylko ceną, ale jakością i smakiem.
Ten sukces, to nie przypadek: to ciężka praca i wytrwałość 5 tysięcy pracowników w naszych 22 zakładach produkcyjnych i 33 centrach dystrybucyjnych. To miłość i pasja do ziemi i hodowli naszych 15 tysięcy dostawców, od których pozyskujemy najwyższej jakości surowiec, którego codziennie na ponad 185 liniach produkcyjnych przetwarzane jest 8 milionów litrów.
To motywacja do dalszego postępowania dobrze obraną drogą inwestycji zarówno w nasze zakłady, jak i udoskonalanie gospodarstw i wspólnych dobrych praktyk. Dzięki temu wszystkiemu MLEKOVITA może dumnie oferować swoim konsumentom już ponad 1000 mlecznych smakowitości.
W ubiegłym roku, którego dotyczy ranking, mimo mocno konkurencyjnego, trudnego rynku oraz zawirowań związanych z pandemią, Grupa MLEKOVITA osiągnęła kolejny rekord – ponad 5,6 mld zł przychodu. Wartość eksportu wyniosła zaś 1,6 mld zł. Ostatni rok i wszystkie minione lata były bardzo pracowite, pełne wyzwań, intensywnego rozwoju i zrealizowanych innowacyjnych projektów. Udowodniliśmy, że jesteśmy wiarygodnym partnerem biznesowym i warto nam zaufać, gdyż to zaufanie stanowi filar partnerskiego biznesu – współpracujemy owocnie dla wspólnego rozwoju, a nasze innowacyjne produkty, cenione i dostosowane do gustów konsumentów dostarczamy nie tylko do sklepów w całej Polsce, ale także do 167 krajów na świecie.
Nieustannie dbamy o zadowolenie klientów poprzez ofertę dostosowaną do ich potrzeb i gustów. Między innymi dlatego w 2020 roku uruchomiliśmy nowe kanały sprzedaży, dzięki którym można szybko i łatwo zamówić nasze produkty z dostawą do domu, korzystając z oferty sklepów internetowych www.mlekovitka.pl, z szerokim asortymentem produktowym oraz www.sba.com.pl z ofertą produktów wysokobiałkowych, skierowanych przede wszystkim do osób aktywnych fizycznie.
Stawiamy sobie, jak zawsze, kolejne ambitne cele – planujemy szeroką ekspansję zagraniczną. Będąc największym inwestorem w branży, w ostatniej dekadzie zainwestowaliśmy ponad miliard złotych. Jedną z kluczowych i największych inwestycji ostatnich lat było uruchomienie Fabryki Proszków Mlecznych w centrali Grupy MLEKOVITA w Wysokiem Mazowieckiem. Kolejna, to właśnie zakończona budowa inwestycji – największego i najnowocześniejszego w mleczarstwie obiektu magazynu logistycznego wraz z infrastrukturą zajmującego powierzchnię 1,5 hektara. Zlokalizowany jest on w centrali Grupy MLEKOVITA w Wysokiem Mazowieckiem i obejmuje: magazyny chłodnicze, mroźnię oraz magazyn z przeznaczeniem
technicznym. Budowa tego obiektu trwała zaledwie rok.
Głęboko wierzę, że przeprowadzone przez MLEKOVITĘ działania umocniły jej pozycję i wpłynęły pozytywnie na doświadczenia zakupowe naszych klientów. Ale to też nasz wspólny sukces – całej polskiej spółdzielczości mleczarskiej, polskich producentów żywności. Wszyscy ciężko pracowaliśmy na to, by zmienić obraz polskiego mleczarstwa oraz postrzeganie przez konsumentów polskich produktów mlecznych. Dzięki inwestycjom w nowe technologie i doskonalenie jakości wpłynęliśmy na wzrost rangi polskich produktów mleczarskich nie tylko w Polsce, ale także na arenie międzynarodowej. Za granicą doceniani jesteśmy głównie za to, że przy optymalnej, bo nie najwyższej cenie, gwarantujemy wyjątkowy smak i najwyższą jakość naszych polskich produktów.
Naszą dumą jest polska firma MLEKOVITA, która jest marką rozpoznawalną i konkurencyjną, podejmującą globalną ekspansję, a polskie produkty mleczarskie nie mają sobie równych. Dlatego mamy cel – misję promowania produktów zdrowych i świeżych oraz kultywowanie polskości.
r e k l a m a