– Zbudowaliśmy trzy pierwsze przyczepy objętościowe ze skrzynią o pojemności 40 m3. Wszystkie zostały już przetestowane w największych gospodarstwach. Wyniki testów są na tyle obiecujące, że w przyszłym roku powinna ruszyć ich produkcja – podaje Wielton.
Przyczepy o nazwie PRC–2/V40 przewidziane są do przewożenia ładunku o masie do 17 ton, ale – jak podaje producent – podczas testów przewożono nimi nawet 20 ton. Dały radę, bo posiadają m.in. wytrzymały układ jezdny typu boogie, który jest już stosowany w 18-tonowych przyczepach skorupowych. Z przyczepą PRC–2/V40 powinien poradzić sobie ciągnik o mocy 160 koni. Istotna będzie też mocna hydraulika, wszak będzie ona wykorzystywana do napędu podwójnego podłogowego przenośnika listwowego z czterema łańcuchami, do obsługi hydraulicznie amortyzowanego zaczepu, do poruszania przednią i tylną klapą, a także do obsługi systemu do przykrywania skrzyni, który ma przeciwdziałać gubieniu materiału podczas transportu.
– Możliwe będzie również zamontowanie walców dozujących, które pozwolą na równomierne rozprowadzanie zielonki w silosie lub na pryzmie – dodaje producent z Wielunia.
Z danych producenta wynika, że sama skrzynia ładunkowa ma 8,35 m długości, 2,2 m szerokości i niewiele ponad 2 m wysokości. Podłogę wykonano z blachy grubości 3 mm. Z kolei jako ściany wykorzystano profile trapezowe aluminiowo-cynkowe. Wyposażenie standardowe ma stanowić instalacja pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym regulatorem siły hamowania, oś skrętna, ogumienie o rozmiarze 650/55-26,5, automatyczny hamulec postojowy oraz boczne drzwi z drabinką pozwalające na wejście do skrzyni. Wedle wstępnych szacunków przyczepa PRC–2/V40 będzie kosztowała ponad 200 tys. zł.