Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Sprawdź

r e k l a m a

Partner serwisu

Massey Ferguson – nowe logo i nowy topowy model traktora

Data publikacji 13.12.2021r.

W przyszłym roku Massey Ferguson będzie świętował 175. rocznicę powstania, ponieważ historia tej firmy sięga roku 1847, kiedy to w Newcastle (Kanada) Daniel Massey otworzył warsztat, w którym zaczął budować proste narzędzia rolnicze. Z tej okazji MF przedstawi swoje nowe logo, które znajdzie się m.in. na masce najnowszego traktora 7S.210.

Od 1957 roku logo MF-a ma kształt potrójnego trójkąta i od tego czasu było już modyfikowane czterokrotnie – w latach 1971, 1981, 1986 i 2002. Najnowsze nadal będzie przedstawiało interakcję trzech zazębiających się trójkątów, ale zyskają one bardziej nowoczesny wygląd. To pokłosie zmian, które w ostatnim czasie dokonują się w MF-ie. Zaczęło się od przedstawienia ciągnika koncepcyjnego pokazanego na targach Agritechnica 2019. W kolejnym roku pokazano nową gamę 8S, po której w ciągu następnych 18 miesięcy wprowadzono nową pełną linię produktów. Najnowszym ciągnikiem tego producenta jest 7S.210, który z mocą 201 KM jest najmocniejszym traktorem z gamy 7S.

Po wprowadzeniu tej maszyny seria 7S będzie liczyła pięć modeli o mocach maksymalnych 155, 165, 180, 190 i 210 KM. We wszystkich pracują sześciocylindrowe motory Agco Power o pojemności 6,6 litra. Trzy mniejsze można zamówić ze skrzynią Dyna-6 Super Eco. Wszystkie mogą być też wyposażone w przekładnię bezstopniową Dyna-VT. MF podaje, że w modelu 7S.210 skrzynia jest tak zaprogramowana, że traktorem można jechać 40 km/h przy 1450 obr./min silnika, a to pozwala oszczędzić paliwo. Na tylnym podnośniku tego ciągnika można unieść 9600 kg, a na przednim TUZ-ie 4000 kg. Sterowanie ciągnikiem odbywa się z joysticka (Multipad), z którego można np. zmienić kierunek jazdy, załączyć tempomat czy aktywować zapamiętane obroty silnika. Traktor będzie dostępny w dwóch specyfikach wyposażenia Efficient i Exclusive, które różnią się przede wszystkim tym, że w tym drugim standardem jest automatyczna klimatyzacja, bardziej komfortowy fotel z podgrzewaniem i pneumatyczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, aktywna mechaniczna amortyzacja kabiny, teleskopowe lusterka szerokokątne regulowane i odmrażane elektrycznie oraz radar do kontrolowania poślizgu kół.

Przemysław Staniszewski

r e k l a m a

r e k l a m a

Zobacz także

r e k l a m a