Laur Klienta to jeden z pierwszych i najbardziej liczących się certyfikatów w kraju. Przynosi on odpowiedź na pytanie, które produkty są obecnie najpopularniejsze w swojej kategorii i uważane za wzór jakości i innowacyjności. OSM Łowicz został doceniony za obraną i wdrożoną w 2020 roku strategię dotyczącą opakowań kartonowych przyjaznych dla środowiska. Łowicka mleczarnia, jako pierwsza w Polsce wdrożyła opakowania przyjazne dla środowiska dla Mleka UHT 3,2%, które w 88% składają się z surowców odnawialnych. Emisja CO2 związana z produkcją tego opakowania została zmniejszona o 19%. Ten karton w 69% wykonany został z papieru z włókien drzewnych z certyfikowanych lasów FSC® i innych kontrolowanych źródeł. Dodatkowo zakrętka wykonana została z biotworzywa z trzciny cukrowej. Opakowanie nadaje się w 100% do recyklingu. Idąc za ciosem, opakowania z surowców odnawialnych wdrożone zostały dla mlek codziennych 2% i 3,2% 1 l, maślanek 1 l oraz innowacyjnej nowości – kefiru kaukaskiego 1 l, który poza prośrodowiskowym opakowaniem posiada bogactwo 11 szczepów kultur bakterii. W przypadku tych produktów mamy do czynienia z opakowaniami w 100% opartymi o surowce odnawialne. Opakowania posiadają certyfikat CarbonNeutral® co oznacza, że emisja CO2 związana z wytworzeniem tych opakowań została zredukowana do zera! Poza tym posiadają perforację inteligentnego składania (w harmonijkę), dzięki czemu zajmują mniej miejsca w pojemniku na odpady.
Konkurs "Najlepszy Produkt" wyłania produkty i bestsellery, które zadebiutowały na półkach sklepowych w ciągu ostatniego roku i swoją oryginalnością zyskały uznanie konsumentów. Znak ten można zobaczyć na opakowaniach wielu topowych produktów. Badanie przeprowadza rekomendowany instytut badawczy GfKPolonia.
Nagrodzony złotym medalem ser gouda jest serem holenderskim dojrzewającym, tłustym, półtwardym o zwartej strukturze. Jest źródłem wapnia, bogaty w minerały: cynk, fosfor, magnez, potas, jak również w witaminy z grupy B i B12, D i E, a także A. Doskonały do kanapek, tostów, uwielbiany przez dzieci i dorosłych. Ser gouda został zamknięty w nowym formacie opakowania typu koperta, która dzięki możliwości wielokrotnego otwierania i zamykania dłużej zachowuje smak i świeżość sera. Poza walorami samego produktu należy wspomnieć o odświeżonej szacie graficznej silnie nawiązującej do obranej strategii komunikacyjnej marki Łowicz.
– Dostrzeżono wkładane przez nas serce i zaangażowanie w wytwarzanie najwyższej jakości produktów mlecznych. Jesteśmy również przekonani, że zaowocowała obrana przez nas strategia marketingowa – spójny wizerunek marki oraz dobrze dobrane narzędzia jej promocji – podsumowuje prezes Iwona Grzybowska.