Ilość środków rozdysponowanych z funduszu promocji mleka na rok 2022 wynosi 9 315 505,67 zł. Jak do tej pory największa pula środków wędruje do Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka (3 mln zł) i Polskiej Izby Mleka (2,74 mln zł). Z kolei najmniejsza pula spośród organizacji posiadających swojego reprezentanta w Komisji Zarządzającej trafiła do Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich (166,3 tys. zł). Maksymalnie mógłby on jeszcze uzyskać z funduszu – przy obecnym planie finansowym oraz założeniu, że inne organizacje nie będą wnioskować o jakiekolwiek inne działania – 2,7 mln zł. Warto przypomnieć, że Związek w latach ubiegłych był jednym z największych beneficjentów środków funduszu. Przypominamy jednocześnie, że jest to największa organizacja rolników spółdzielców, zrzeszająca większość spółdzielni mleczarskich w kraju. Tak niski poziom uzyskanego dotychczas finansowania powinien być tematem do dyskusji Rady Związku, a w szczególności jej przewodniczącego dr. inż. Szczepana Szumowskiego. Związkowi udało się zorganizować kilka ciekawych kampanii promocyjnych, które dotarły do szerokiego grona odbiorców. Za przykład może posłużyć kampania,,MLEKO Dobry Wybór", która jest realizowana między innymi za pośrednictwem Telewizji Publicznej i stanowi jedną z ciekawszych pozycji zrealizowanych przy wsparciu Funduszu Promocji.