Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Sprawdź

r e k l a m a

Partner serwisu

Deutz-Fahr 4E po ekologicznym liftingu

Data publikacji 14.03.2022r.

Firma Deutz-Fahr dostosowała modele 4E do najnowszej normy emisji spalin Stage V, dokładając do nich filtr cząstek stałych, a w większych mocowo maszynach również katalizator SCR. Fakt przejścia na wyższy ekologiczny pułap stał się również okazją do przeprowadzenia liftingu tych maszyn.

Modele są cztery. To się nie zmieniło. Oznaczenie również. Ale oceniając parametry techniczne zauważymy, że ciągniki Stage V mocowo zyskały. W mniejszych maszynach wzrost jest symboliczny, w największym do dyspozycji jest o 5 KM więcej. Zwiększył się również maksymalny moment obrotowy, który w topowym modelu jest wyższy o 48 Nm. Udało się to osiągnąć stosując silnik nowej generacji FARMotion 35 z turbosprężarką, intercoolerem, chłodnicą paliwa oraz elektronicznie sterowanym układem wtryskowym common rail firmy Bosch, który może pracować przy bardzo wysokim ciśnieniu rzędu 2000 barów. W dwóch mniejszych modelach wylatujące z silnika spaliny przechodzą przez filtr cząstek stałych DPF i katalizator utleniający DOC. Oczyszczanie "wspiera" zewnętrzny chłodzony układ recyrkulacji spalin EGR ze sterowanym elektronicznie zaworem, który część spalin kieruje z powrotem do komory spalania. W dwóch większych modelach znajdziemy już pełen pakiet rozwiązań, w tym DPF, DOC SCR i EGR.

Przekładnia pozostała ta sama. Ma piętnaście przełożeń w obu kierunkach, w tym jest pięć biegów głównych obsługiwanych jedną dźwignią, a każdy z nich może pracować w trzech zakresach prędkości, które zmienia się drugim drążkiem. Obok tych dźwigni znajduje się dźwignia do zmiany kierunku jazdy. W opcji jest dostępna skrzynia 15/15, która jest tak zintegrowana z silnikiem, że pozwala poruszać się z maksymalną prędkością przy zredukowanych obrotach silnika. Zmiany wprowadzono w układzie hydraulicznym. Standardem jest teraz pompa hydrauliczna o przepływie 48 l/min. Opcjonalnie dostępna jest wersja o wydajności 56 l/min. Dostarcza ona olej do podnośnika i do trzech mechanicznie sterowanych obwodów układu hydraulicznego. Tylny podnośnik już w standardzie wyposażany w siłowniki wspomagające, dzięki którym udźwig wynosi 3,5 tony. Nowością w tych traktorach jest dostępny opcjonalnie układ sterowania podnośnikiem EasyLift, umożliwiający operatorowi podnoszenie i opuszczanie ramion podnośnika za pomocą jednego przycisku.

Jeżeli chodzi o miejsce pracy operatora to na prawej konsoli zastosowano nowe dźwignie hydrauliki. Wszystkie modele mogą być teraz wyposażone w maksymalnie 5 reflektorów roboczych. A żeby jeszcze bardziej zwiększyć wszechstronność tych maszyn, Deutz-Fahr oferuje wybór pośród dwóch fabrycznych zestawów przygotowania do ładowacza czołowego – zestawy Light Kit i Ready Kit.

r e k l a m a

Przemysław Staniszewski

r e k l a m a

r e k l a m a

Zobacz także

r e k l a m a