Traktory serii Proxima są produkowane od 2004 roku. Łącznie powstało już ponad 36 000 maszyn tej serii. Na swoją "osiemnastkę" traktory przeszły z normy Stage IIIB na Stage V otrzymując przy tym kilka dodatkowych rozwiązań i udoskonaleń.
– Dostosowanie traktorów do nowej normy emisji spalin dało zastosowanie filtra cząstek stałych DPF, katalizatora utleniającego DOC oraz systemu selektywnej redukcji katalitycznej SCR, który wykorzystuje płyn AdBlue pobierany z dodatkowego 21-litrowego zbiornika – podaje firma Zetor.
Tak jak dotychczas, dostępne będą trzy linie modelowe – CL, GP i HS. Traktory Proxima CL będą wyposażone w skrzynię 12/12. W modelach GP przekładnia ma dwustopniowy wzmacniacz momentu obrotowego oraz oferuje po 16 biegów w obu kierunkach. Najnowocześniejszymi traktorami pozostaną HS z przekładnią 24/24, trzema zmienianymi pod obciążeniem półbiegami oraz elektrohydraulicznym rewersem. Wszystkie modele będzie napędzał czterocylindrowy turbodoładowany Deutz TCD 3.6 o mocy od 97 do 125 KM. Wedle zapewnień producenta, ciągniki mają pracować ciszej, co ma być związane z zastosowaniem nowej rury wydechowej.
– Ulepszyliśmy w nich sterowanie na desce rozdzielczej oraz wprowadziliśmy wskaźnik zanieczyszczenia oleju przekładniowego. Nowością będzie też wyprowadzony z przodu kabiny wylot sprężonego powietrza, co da możliwość oczyszczenia chłodnic lub dopompowania kół. Na życzenie w tych traktorach montowana będzie zamykana skrzynka narzędziowa o ulepszonym mocowaniu i większej nośności – informuje Zetor dodając, że pierwsze zmodernizowane traktory Proxima powinny trafić do rolników pod koniec roku.