Czy robotyka i programowanie mogą pomóc w nauce matematyki, przyrody i informatyki? Na to pytanie odpowiada nowy, pilotażowy projekt "Prolog", którego celem jest wspieranie i rozwijanie kompetencji kluczowych wśród uczniów i nauczycieli. Udział w nim umożliwia pedagogom pogłębienie wiedzy z zakresu wykorzystania robotyki i myślenia komputacyjnego w ramach realizacji podstawy programowej z przedmiotów ścisłych oraz przyrodniczych w klasach IV–VI.
Projekt jest kilkuetapowy i obejmuje m.in. opracowanie scenariuszy zajęć, warsztaty dla nauczycieli, wyposażenie szkół biorących udział w projekcie w zestawy klocków Lego SPIKE wspierających naukę programowania, a w późniejszym etapie – samodzielne przeprowadzenie zajęć przez nauczycieli, którzy otrzymają wsparcie m.in. w postaci spotkań online.
W projekcie biorą udział pedagodzy z siedmiu szkół z terenów gmin wiejskich i gmin miejsko-wiejskich w województwie łódzkim.
Obecnie zakończyły się szkolenia dla nauczycieli. Podczas warsztatów uczestnicy projektu ćwiczyli myślenie komputacyjne oraz zapoznawali się z metodą przechodniowości, która daje ogromne efekty edukacyjne. Zaznajamiali się z klockami Lego Spike, a także uczyli się programowania z wykorzystaniem języka Scratch.
Nauczyciele otrzymali także scenariusze lekcji (po 20 scenariuszy dla każdego poziomu edukacyjnego). To wszystko po to, aby móc lepiej przekazywać treści z podstawy programowej z przedmiotów: matematyka, informatyka oraz przyroda/ biologia.
W ramach kolejnego etapu programu, nauczyciele przystąpili już do prowadzenia zajęć w swoich szkołach.