Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Sprawdź

r e k l a m a

Partner serwisu

Napęd 4x4 w paszowozach sposobem na bardzo trudne warunki

Data publikacji 16.01.2022r.

Nieutwardzone, błotniste drogi czy mocno pagórkowaty teren – właśnie do pracy w tak trudnych warunkach zostały stworzone samojezdne wozy paszowe Siloking, które mają napęd na dwie osie.

W gamie modelowej firmy Siloking znajdują się samojezdne wozy SelfLine 4.0 System 300+ 2519 napędzane czterocylindrowymi silnikami Volvo o pojemności 5,1 litra i mocy 218 koni oraz SelfLine 4.0 System 500+ 2519, których siłę napędową stanowią 6-cylindrowe silniki Volvo generujące 252 KM. I właśnie te maszyny w zakresie pojemności od 19 do 27 m3 są oferowane również w wersji 4x4. Mają zamocowane wtedy osie jezdne marki Kessler – takie same, jakie są stosowane w żurawiach samochodowych wykorzystywanych w pracach budowlanych i transportowych. Nawet z takimi osiami nie tracą na zwrotności, bo wszystkie koła są skrętne. Gdy jednak rozpoczyna się szybki przejazd transportowy, następuje przełączenie kierowania tylko na przednie koła. Siloking podkreśla, że w paszowozach 4x4 komfort jazdy gwarantuje pneumatyczne zawieszenie oraz to, że do tych maszyn można dobrać opony o różnym profilu i odpowiednim stopniu ugięcia.

Warto dodać, że niedawno minął rok od wprowadzenia do oferty wozów SelfLine 4.0 System 300+ 2519, które – jak podaje Siloking – cieszą się dużą popularnością. Zostały one zbudowane na bazie „pięćsetek”, a oprócz innego silnika różnią się tym, że są trochę niższe, a ich prędkość jazdy została ograniczona do 25 km/h. Paszowozy System 500+ mogą jeździć z szybkością 40 km/h.

Przemysław Staniszewski

r e k l a m a

r e k l a m a

Zobacz także

r e k l a m a