Do jej walorów należy zaliczyć brak emisji spalin, co daje możliwość pracy np. we wrażliwych miejscach czy zakładach produkcji rolno-spożywczej (przechowalnie owoców, warzyw, przetwórstwo). Ma też bardzo niski poziom hałasu, co pozwala pracować maszyną także wieczorami czy w nocy.
– I ja złapałem się na tym, że jak już tę maszynę uruchomiłem to dopiero po chwili zorientowałem się, że układy już działają – mówi Andrzej Kamiński, kierownik ds. sieci dilerskiej JCB. – Ta maszyna ma taką samą wydajność jak maszyny konwencjonalne. To zasługa zastosowania akumulatorów litowo-jonowych o mocy 24 kWh. Jest również tania w utrzymaniu, co wiąże się z niskimi kosztami eksploatacji, bo odpada koszt paliwa, płynu ADBlue, zaś codzienne przeglądy ograniczają się tylko do punktów smarnych. Niskie są też koszty przeglądów okresowych.
Przy pełnym naładowaniu maszyna może pracować nawet przez kilka godzin. Ponowne doładowanie baterii może być realizowane w dowolnym miejscu. To zasługa tzw. power banku, który można dokupić.
Kolejną nowością od JCB jest model 538-70 w wersji Agri Xtra Dualtech VT. Maszyna została poprawiona pod względem komfortu pracy operatora. Jej kabina jest wytłumiona do 69 decybeli. Silnik o mocy do 152 KM osiąga 600 Nm max. moment obrotowy. Zaś napęd może być w układzie 4x4 lub 4x2. Wysokość maszyn wynosi 2,49 m, szerokość 2,34 m, prześwit 0,37 m, promień skrętu 3,7 m a masa robocza sięga niemal 8,5 tony.
– W przeciwieństwie do konkurencji podnosimy pojemność silnika do 4,8 litra, a dzięki dużej pojemności uzyskujemy wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika, co się przekłada na ekonomię pracy. Wart podkreślania jest też fakt – jak podkreśla Andrzej Kamiński – że cały układ przeniesienia napędu, silnik, skrzynia oraz osie tej maszyny są produkowane przez JCB. Pozwala nam to na sprawniejsze dostawy maszyn, szczególnie teraz w czasach pandemii.
W tej maszynie fotel jest zintegrowany z joystickiem, a to poprawia komfort operatora. Kierownicę można dostosować do swoich potrzeb. Klimatyzacja jest w standardzie. Na panelu sterowania jest joystick i są na nim pogrupowane wszystkie kluczowe przyciski operacyjne i pokrętła. Teraz wszystkie elementy sterujące są pod ręką i są wyraźnie widoczne dla operatora.