Druga styczniowa i zarazem 300 aukcja produktów mlecznych na platformie GDT zakończyła się wynikiem dodatnim. Indeks cen wzrósł o 4,6%. Natomiast obroty utrzymały się na poziomie zbliżonym do tych z poprzedniej aukcji i wyniosły 30,6 tys. t. Zdrożały wszystkie towary oferowane na tej aukcji, przy czym najsilniej pełne mleko w proszku. PMP zyskało na wartości 5,6% i sprzedano je za 4082 dolary/t. Zarówno odtłuszczone mleko w proszku, jak i masło zdrożały o 5%. OMP osiągnęło cenę na poziomie 3963 dolarów/t, a masło – 6158 dolarów/t. O 1,1% do 5546 dolarów/t wzrosły ceny sera cheddar, a o 0,6% do 6720 dolarów/t bezwodnego tłuszczu mlecznego.
Platforma GDT oferuje produkty mleczne sześciu światowych firm: Fonterra (Nowa Zelandia), Dairy America (USA), Amul (Indie), Arla (Dania), Arla Foods Ingredients (Dania) oraz Polish Dairy (Polska). Od pierwszej aukcji, która odbyła się w 2008 r. sprzedano na niej ponad 9 mln t produktów o wartości ponad 30 mld dolarów.
ms